Print Friendly

IMG_8056

Békés a megyében és az országban is mindig példamutató volt kerékpáros infrastruktúrafejlesztésben, így az országban az elsők között létesültek belterületi kerékpárutak az akkori műszaki előírásoknak megfelelően. A felújított szakaszok jórészt a 80-as években épültek, így az érvényben lévő műszaki előírásoknak a szélessége nem felel meg (1,00-1,60 m), illetve műszaki állapota sem megfelelő, a burkolat erősen leromlott, rongálódott, így a BékésBringa projektben a teljes szakasz szabványosítása megvalósult.

A városi kerékpárút hálózat teljessé tétele érdekében 2 szakaszon új kerékpárutak kerültek kiépítésre. Az egyik szakasz a Békéscsaba felé vezető  470. sz. közút melletti (Cseresznye utca – Csabai út) szakasz, a másik a Mezőberény felé vezető 470. sz. közút  melletti (Táncsics utca) szakasz.

A Cseresznye utca – Csabai út kerékpárúton az önálló kerékpárút szakaszok 2 m-es burkolatszélességgel, a közös kerékpárút-gyalogút szakaszok 2,75 – 3,00 m szélességgel kerültek megépítésre. Ez a szakasz köti össze a Békés – Békéscsaba külterületi kerékpárutat a Petőfi utcai belterületi kerékpárúttal.

Az Élővíz-csatornán a Cseresznye utcán jelenleg egy összeszűkülő, nem kellő szélességű híd vezeti át a 470. sz közút forgalmát, ezért egy új hidat kellett létesíteni a meglévő mellett, mely vasbeton szerkezettel készült, és közös kerékpárút – gyalogút van rajta.  A híd illeszkedik a „Békés, a hidak városa” brandhez, így külön turisztikai attrakcióként is értelmezhető.

A Táncsics utcán 2,60 m-es pályaszélességgel kerül kiépítésre a kerékpárút. Ez a szakasz köti össze a Békés – Mezőberény külterületi kerékpárutat a Táncsics utcai kerékpárúttal.